ضرر کشیدن سیگار بیشتر است یا ویپ؟

احتمالا می‌دانید که پاسخ این سوال این است که قطعا ضرر کشیدن سیگار از ویپ بیشتر است. اما در این مقاله می‌خواهیم به شکل علمی به این موضوع بپردازیم تا کاملا متوجه این قضیه بشوید.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ضرر کشیدن سیگار بیشتر است یا ویپ؟

به گزارش خبر،حتمالا می‌دانید که پاسخ این سوال این است که قطعا ضرر کشیدن سیگار از ویپ بیشتر است. اما در این مقاله می‌خواهیم به شکل علمی به این موضوع بپردازیم تا کاملا متوجه این قضیه بشوید. به شکل کلی امروزه جایگزین‌های مختلفی برای سیگار وجود دارد؛ از سیگار الکترونیکی گرفته تا ویپ و پاد سیستم و پاد یکبارمصرف. برای این که بدانید هر یک از این موارد در مقایسه با سیگار چقدر ضرر دارد و آیا هر یک می‌توانند جایگزینی برای سیگار و وسیله‌ای برای ترک آن باشند یا نه، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مقایسه سیگار و ویپ

شاید بحثی که داشته باشید این است که با هر دوی این‌ها ما به بدن نیکوتین می‌رسانیم، بنابراین این دو با یکدیگر تفاوت ندارند. اما نیکتوتین همه‌ی بحث نیست. سیگار ترکیباتی بجز نیکوتین دارد که مضرات وحشتناکی دارند. مثلا بنزن که از نفت خام به دست می‌آید و یک حلال شیمیایی و از مواد سرطانزاست. یا فرمالدهید که مایعی بسیار سمی به شمار می‌رود و منجر به مشکلات تنفسی و پوستی و مشکلات معده و روده می‌شود. آمونیاک که از آن به عنوان تمیزکننده دستشویی هم استفاده می‌شود. استون، و همچنین قیر که روی ریه‌ها رسوب می‌کند و فردی که روزانه ۲۰ نخ سیگار بکشد پس از یک سال ۲۱۰ گرم از این ماده را به داخل ریه‌ها می‌فرستد که منجر به سرطان ریه خواهد شد. مونوکسید کربن. اسید آرسنیک که از آن در اعدام با گاز هم استفاده می‌شود. تازه اینها فقط چند تا از ترکیباتی بودند که در سیگار وجود دارند. حال به نظر شما، با توجه به مواردی که گفته شد آیا وجود نیکوتین در هر دوی سیگار و ویپ به این معناست که این دو یکی هستند یا ضررشان یکی است؟ قطعا نه! پس تا اینجا متوجه شدیم که ضرر سیگار بسیار بسیار بیشتر از ویپ است. از مزایای دیگر ویپ در مقایسه با سیگار می‌توان به تنوع جویس آن در مقایسه با طعم بد سیگار اشاره کرد.

مقایسه سیگار و سیگار الکترونیکی

سیگار الکترونیکی در مقایسه با سیگار سنتی مضرات کمتری دارد با اینحال ضررهای خود را نیز دارد. حداقل موضوع این است که شما در سیگار سنتی کاغذ دور تنباکو را هم می‌کشید و این خود ضررهای زیادی دارد. و این در صورتی است که سیگار الکترونیکی دیگر این مشکل را ندارد و ضرر آن کمتر است. همچنین سیگار الکترونیکی بوی ناخوشایندی که سیگار سنتی در زمان کشیدن ایجاد می‌کند را نخواهد داشت و این از دیگر مزیت‌های آن در مقایسه با سیگار محسوب می‌شود. همچنین همانند ویپ، در صورت مصرف به اندازه و درست سیگار الکترونیکی می‌تواند نسبت به سیگار سنتی در خرج و مخارج شما صرفه‌جویی بسیار زیادی را داشته باشد. اما به شکل کلی، ویپ و پاد سیستم ها نسبت به سیگار الکترونیکی مضرات کمتری دارند و سالم‌تر هستند.

مقایسه سیگار و پاد یکبارمصرف

به شکل کلی پاد سیستم یکی از دستگاه‌هایی به شمار می‌رود که در ترک سیگار می‌تواند بسیار موثر باشد. با توجه به مواردی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، این که شما همان میزان نیکوتین را به بدن برسانید اما از مواد مضر دیگر جلوگیری کنید خود بُرد بزرگی است! مزیت پاد سیستم نسبت به ویپ این است که در سالت آن میزان نیکوتین بیشتری نسبت به نیکوتین موجود در جویس ویپ وجود دارد. حال نوع دیگری از پاد نیز وارد بازار شده است؛ پاد یکبارمصرف. پاد یکبار مصرف در واقع میزان کام های محدودی را به شما می‌دهد و خود این موضوع می‌تواند به مدیریت مصرف شما کمک کند. مثلا در صورتی که ۵۰۰۰ کام محدودیت یک پاد یکبارمصرف باشد، شما باید حواستان باشد که زیادی از آن استفاده نکنید تا زود به زود مجبور به خریداری پاد یکبارمصرف نشوید. همچنین به یاد داشته باشید که می‌توانید میزان نیکوتین موجود در پاد یکبارمصرف را قبل از خرید انتخاب کنید تا با نیازهای شما متناسب باشد.

خرید آنلاین یا حضوری؟

با این که می‌توان تمامی مواردی که به آنها اشاره شد را به صورت حضوری و آنلاین تهیه کرد، پیشنهاد ما تهیه آنها به صورت آنلاین است. این موضوع چند دلیل دارد: اول از همه این که با توجه به فضای رقابتی در فروشگاه‌های آنلاین، معمولا می‌توانید بهترین قیمت را در آنها پیدا کنید. مورد دیگر این است که فروشگاه‌های آنلاین معمولا بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهند، چرا که فروش آنلاین بسته به اعتبار است نه پاخور مغازه! همچنین شما زمانی که می‌خواهید اقدام به خرید کنید، باید زمان کافی و در عین حال گزینه‌های مختلفی داشته باشید و چه چیزی بهتر از فروشگاه‌های آنلاین برای هر دو مورد؟!‌

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. فروشگاه بزرگ پاپیون اکسسوری با فروش انواع و اقسام پاد سیستم، پاد یکبارمصرف، جویس و سالت، فندک و بسیاری موارد دیگر با بهترین قیمت‌ها و بالاترین کیفیت در خدمت شما عزیزان است. یکبار خرید کنید، تا ابد مشتری آنها بمانید.

نظرات شما ( 1 نظر )

مهدی
سلام.من سه هفته ویپ کشیدم العان ریه هام التهاب پیدا کرده 6بار دکتر رفتم سی تی گرفتم فقط امیدوارم مشکل جدی واسم بوجود نیاد قفسه سینه ام درد میکنه نفس تنگی گرفتم واقعا ریه هارو کباب میکنه نکشید که امکان مرگ وجود داره

    پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

    بارسانه های گزارش خبر

    با رسانه ها

    تیم خبری گزارش خبر

    گروه حفاظتی پاس

    روابط عمومی گروه پاس

    تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

    دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

    دبستان نهال اندیشه

    آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آموزش تخصصی دوره های حسابداری

    شرکت تجلی معادن و فلزات

    تجلی توسعه معادن و فلزات

    نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

    رپورتاژ آگهی تریبون

    تریبون

    انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

    روابط عمومی بانک آینده

    روابط عمومی بانک آینده

    بانک پیشرو در اقتصاد کشور

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

    سرآمد نوین

    سرآمد نوین

    پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

    وکیل اول

    وکیل اول

    پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

    پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

    زهره کرمعلی

    زهره کرمعلی

    فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

    احمد باقری

    احمد باقری

    مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

    میلاد فرخ پور

    میلاد فرخ پور

    فعال حوزه انفورماتیک

    عباس ستایش گو

    عباس ستایش گو

    فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

    صدیقه طباطبایی

    صدیقه طباطبایی

    خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

    مهدی آشتیانی فرد

    مهدی آشتیانی فرد

    خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

    محمد تقی ناصریراد

    محمد ناصریراد

    فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

    وحید حاج سعیدی

    وحید حاج سعیدی

    فعال رسانه ای در استان گلستان

    نورالله رنجبر

    نورالله رنجبر

    مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

    ناهید مظفری

    ناهید مظفری

    مشاور رسانه ای در استان یزد

    محمود صابری زاده

    محمود صابری زاده

    مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها