سردار آزاد:

ارتباط صنایع با بخش های علمی حفظ شود

سردار حسین آزاد در آیین استارتاپی در لامرد گفت: صنایع حلقه های ارتباطشان را بخش های علمی و فنی حفظ کنند تا مسیرهای توسعه و رشد با سرعت بیشتر و با هزینه کمتر به پیش رود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ارتباط صنایع با بخش های علمی حفظ شود

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، در سومین رویداد استارتاپی در شهرستان لامرد امیر دریادار حسین آزاد از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای علم و دانش و شهدای صنعت کار و کارگری اظهار کرد: ارتباط و حفظ حلقه دانشجویی و علمی نجات بخش عرصه های مدیریتی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: با نگاه به آینده باید از مصرف بهینه انرژی و استفاده از منابع علمی و فناورانه به خوبی بهره برداری کرد.

این مقام مسول با بیان اینکه کشورهای اسلامی به دلیل ظهور و بروز اسلام در این منطقه حضور دارند و حیات و ممات و درآمد خود در این منطقه جغرافیایی را کسب می کنند بعنوان خواستگاه اسلام است تصریح کرد: باید نگاه ژئوپولیتیکی داشته باشیم و نگاه به اقتصاد به عنوان یک صفحه ژئوکونومیک و ژئوکالتریک داشته باشیم و تمام تلاش استکبار و استعمار به سرکردگی آمریکای جهان خوار و تمام تلاش محافل صهیونیستی به سرکردگی اسراییل غاصب بر این است که از تطابق این سه صفحه بر یکدیگر جلوگیری کنند.

سردار آزاد افزود: دشمن به دنبال این است که از همبستگی و یکپارچگی و این سیاست ها جلوگیری کند اما امروز با نگاه به فرامین و سیاست ها و دیدگاه های امامین انقلاب نگاه به آینده به گونه ای است که اختلاف و تفاوت زاویه خیلی زیاد با نگاه استعماری غرب دارد.

سردار آزاد گفت: امنیتی که امروز در این منطقه جغرافیایی شاهد آن هستیم به دلیل از خودگذشتگی و ایثار همه عزیزانی بود که در عرصه دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن برای این انقلاب تلاش کردند.

او بیان کرد: تمام سناریوهایی که برای آینده و تا سال ۲۰۵۰ پیش بینی شده است حکایت از این دارد که روز به روز نگاه نو به انرژی ها و انرژی های تجدیدپذیر جای خود را به انرژی های فسیلی می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات انجام شده توسط مرکز پژوهش های مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست و رشد به سمت مصارف فسیلی در سال ۲۰۵۰ دوبرابر ۲۱۹ خواهد بود و از ۲۰۳۰ روند به سمت انرژی های نو و تجدیدپذیر خواهد رفت.

این سرباز ولایت تصریح کرد: تمام سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی در حوزه انرژی با رویکرد اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از انرژی و حفظ منابع برای نسل های آینده با یک رویکرد بسیار پر رنگ و محسوسی در این سیاست ها است.

سردار آزاد گفت: وظیفه ما و صنایع بعنوان مصرف کننده این است که احسای سیاست ها کنیم و براساس سیاست ها ریل گذاری کنیم و درخواست ها را از جامعه علمی و دانشجویی خواستار باشیم.

سخنران مراسم استارتاپی لامرد عنوان کرد: با سابقه ۴۰ ساله و تحقیق و تجربه در عرصه دفاعی عرض میکنم که اگر صنایع حلقه های ارتباطشان را با بخش های علمی و فنی حفظ کنند مسیرهای توسعه و رشد را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.

او بیان کرد: مصرف و تولید، در بخش آلومینیوم در جایگاه پنجم تا دهم صنعت آلومینیوم قرار گرفته و پنج کشور اول مشخص هستند اما وقتی نگاه به مصرف انرژی میکنیم باتوجه به جمعیت و گستردگی صنایع و مصرف انرژی رشد بالایی داریم و میطلبد با استفاده از تکنیک های فنی و حکمرانی مدیریتی خوب و حلقه فنی و تجربی صنایع از حلقه علمی بخواهیم تا درخواست ها را ثبت و راهکارهای خوبی را ارایه دهند.

وی افزود: برای کاهش انرژی و مصرف بهینه انرژی باید اقدام کنیم و اگر اقدام نکنیم صنایع زمین گیر خواهند شد و بر اساس سیاست ها باید به گونه ای عمل کنیم تا جاهایی که صنایع را مستقل میکنیم بتوانند به انرژی های آسان و کم هزینه دسترسی داشته باشند.

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار شهرستان لامرد، سردار آزاد بیان کرد: صنایع آلومینیوم که بیشترین مصرف انرژی در رده بندی صنعتی دارد و در رده پنجم بعد از سیمان می باشد در کل جهان نیز به همین دلیل در نزدیکی این صنایع نیروگاه ها و منابع تولید انرژی الکتریکی تاسیس می کنند.

او بیان کرد: در دنیا بیش از ۴۰درصد خوراک اولیه کارخانه آلومینیوم از بازیافت آلومینیوم است که حدود ۹۰درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و تخصص بنده در دریا و کشتی است و امروزه ۴,۷دهم میلیارد دلار چرخه اسراپکشی در منطقه ما است، و بیش از ۲۰درصد مواد اولیه مواد خوراک اولیه تولید فولاد و کارخانه فولادی مثل کشور بنگلادش که رتبه اول بعد از هندوستان و پاکستان دارد از بازیافت استلاپ کشتی ها است.

وی گفت: در صنعت آلومینیوم که بهینه و مصرف می شود تولید فرهنگ بازیافت آلومینیوم است که حدود ۹۰درصد انرژی در بخش آلومینیوم اگر به دنبال کاهش هستیم باید به دنبال بازیافت آلومینیوم باشیم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها