رأی اولی‌ها در انتظار اولین تجربه خود برای انتخابات؛

رأی اولی ها از نمایندگان، انتظار عمل به وعده های خود دارند

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ، روز جمعه یازدهم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در 43 شعبه اخذ رای شهرستان بافق برگزار خواهد شد؛ مردم این شهرستان نیز برای انتخاب نماینده خود برای حضور در مجلس و اعضای خبرگان رهبری در این انتخابات آماده می شوند اما در میان همه کسانی که خود را برای حضور در انتخابات آماده می‌کنند، رای اولی‌ها حس و حال متفاوتی دارند
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر رأی اولی ها از نمایندگان، انتظار عمل به وعده های خود دارند

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، شهرستان بافق دارای 13 هزار دانش آموز است که 670 نفر رای اولی هستند و برای حضور در پای صندوق های رای در روز 11 اسفند ماه روزشماری می‌کنند تا برای نخستین بار در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

رصد فضای مجازی نشان می‌دهد که رای اولی‌ها در بافق حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را تکلیف مهم و خلق یک حماسه بزرگ می‌دانند.

آن طور که از مدتی پیش پیداست، رای اولی ها رسیدن به سن رای دادن را درآسمان سیاسی ایران براساس قانون انتخابات در11 اسفند را جشن می گیرند تا همه واجدین رای با شور و نشاط خاصی درپای صندوق رای حاضر شوند.

آنان افزون بر مشارکت، نقش جدیدی برای نظارت بر این مشارکت ملی ایفا خواهند کرد و خوشحال از مشارکت در سرنوشت کشور هستند، خواسته هایی هم از نماینده آینده دارند.

در این گفتمان ، آنان موضوعاتی مبنی بر اهمیت حضور در انتخابات، نقش دانش آموزان رای اولی در انتخابات و اثر گذاری برجامعه و برخانواده، چالشهایی که در مسیر مشارکت حداکثری وجود دارد، علل موثر برکاهش مشارکت و نقش آموزش و پرورش، فضای مجازی و رسانه ها را مطرح کردند

حاضری بر یک حضور، من رای اولی ام

مریم علیزاده که امسال برای نخستین بار در صحنه انتخابات شرکت می کند رای دادن را وظیفه ای ملی و میهنی دانست و گفت: رای هر نفر برای سرنوشت کشور مهم است.

وی حضور خود در پای صندوق های رای را در راستای تحقق اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: نماینده باید قانون مدار بوده و در مسیر ولایت حرکت کند.

فاطمه دهقان هم که 18 ساله است و امسال اولین حضور خود در انتخابات را تجربه می کند، گفت: امنیت کنونی کشور مرهون خون شهداست و نماینده باید حافظ خون شهدا و ارزش های انقلاب باشد.

مسعود حاجی حسنی ، گفت: ملت ایران در کنار رفع مشکلات اقتصادی خواستار حفظ عزت مندی و استقلال سیاسی کشور هستند.

در صورتی که قرار باشد با کوتاهی در فعالیت های هسته ای و اهداف انقلاب، روابط جامعه جهانی با کشور ما بهبود یابد، استقامت ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس به هدر خواهد رفت.

علی اولیائی هم موفقیت های جوانان ایرانی در المپیادهای جهانی و مسابقات مختلف را قابل توجه خواند و گفت: در صورت استفاده بهتر از ظرفیت های موجود کشور، توسعه علمی کشور سرعت می گیرد.

وی توسعه علمی را اساس و بنیاد رفع وابستگی در تمام عرصه ها دانست و افزود: پیشرفت های صورت گرفته هم به واسطه توجه به نخبگان و حمایت از طرح های دانش بنیان است.

فهیمه اکرمی نیز با اشاره به نقش آرای عمومی در سرنوشت کشور گفت: شرکت در انتخابات، حمایت از آرمان ها و مقابله با دشمنان محسوب می شود.

حضور و اشتیاق ما رای اولی ها در پای صندوق های رای از صحنه های جذاب انتخابات است و ما رای اولی ها با آغشته کردن انگشت سبابه خود به رنگ آبی، مشارکت خود در استقلال، آزادگی و سرافرازی ملت ایران را ثبت می کنیم.

مدیر دبیرستان نمونه پسرانه بافق با اشاره به اینکه یکی از مقوله های هویت بخش قشر جوان، انتخاب کردن است و انتخاب دوست، رشته تحصیلی، شغل و شریک زندگی از جمله انتخاب های یک جوان است که با زندگی او در ارتباط مستقیم است و هر گونه کوتاهی و اشتباه در این مسیر، آینده وی را تحت تاثیر قرار می دهد افزود : انتخاب سیاسی نیز یکی از مقوله هایی است که در آینده فرد فرد جامعه و جوانان تاثیر گذاری مستقیمی دارد و البته به اندازه دیگر انتخاب های یک جوان دارای اهمیت است و همه انتخاب ها را در بر می گیرد و بر آنها اثر می گذارد.

علی مومنیان افزود: انتخاب فردی که برای جامعه و بهتر شدن امور تصمیم خواهد گرفت موضوع مهم و حیاتی است و یک مساله اجتماعی است و درجه اهمیت آن به مراتب بیشتر از انتخاب های فردی است از این رو، اهمیت این نوع انتخاب باید برای جوانان تبیین و بازگویی شود.

وی بر اهمیت انتخابات در جوامع تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب فرد یا افراد متعهد در جوانی که برای نخستین بار به پای صندوق رای می رود حس غرور ایجاد می کند و اگر این انتخاب خدای ناکرده، درست و آگاهانه نباشد سرخوردگی و یاس به دنبال خواهد داشت.

مدیر دبیرستان نمونه دخترانه حضرت معصومه نیز معتقد است هویت فردی و اجتماعی جوانان با حضور در عرصه های انتخاباتی، کامل تر می شود. مهم است که جوان در انتخاب خود دقت کند و فرد اصلحی را برگزیند اما مهم تر از آن، خود انتخابات است که اهمیت آن باید از سوی علما و رسانه ها، برای جوانان بازگو شود.

معصومه برزگری افزود: اگر جوانان و رای اولی را به اهمیت بیشتر موضوع انتخابات آگاه سازیم خود آنها، حضور در انتخابات و انتخاب درست را جدی خواهند گرفت.

محمد سلیمانی ، دبیر تاریخ و جامعه شناسی بیان کرد: برای جوانی که قصد دارد نخستین بار پای صندوق رای برود، برنامه انتخاباتی و راهکارهای برون رفت جامعه از برخی مشکلات مهم است اگر این برنامه های معقول و در حیطه وظایف قانونی نامزدها باشد، تصمیم گیری برای جوانان راحت تر خواهد بود.

وی به اهمیت جامعه شناسی انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته، تهییج احساسات و ایجاد هیجان های کاذب در انتخابات غیرقانونی است و نامزدها اجازه ندارند وعده هایی بدهند که از حیطه اختیارات آن خارج و قابل تحقق نباشد که متاسفانه این موضوع در کشور ما چندان رعایت نمی شود و نامزدهای انتخاباتی هر وعده ای که می خواهند می دهند غافل از اینکه، این وعده های توخالی و بعضا دروغ، به سرخوردگی قشر مردم به ویژه جوانان از انتخابات می شود.

یک استاد علوم اجتماعی دانشگاه معتقد است نباید کاری بکنیم رای اولی از انتخابات سرخورده شوند بلکه باید زمینه را برای حضور جدی و پرشور آنها در انتخابات بعدی فراهم کنیم، جوان باید به دنبال منافع جمع و همه شمول باشد نه فردی، که متاسفانه برخی نامزدها و نمایندگان فعلی، این مهم را نادیده می گیرند و با وعده های گذرا، به دنبال گرفتن رای هستند.

مریم بابائی افزود: جوان رای اولی، بسیار حساس است و همه رفتارهای انتخاباتی نامزدها و طرفداران و همین طور نمایندگان و مسئولان را به دقت زیر نظر دارد از این رو باید در چارچوب مشخص، حرکت و رفتار شود و از هر گونه کارهای عوام فریبانه خودداری شود.

وی ادامه داد: جامعه امروزی با گذشته فرق دارد و شعور سیاسی مردم بالا رفته و کمتر کسی به دنبال منفعت آنی و زودگذر است از این رو مردمان این جامعه سعی دارند تا با انتخاب افرادی که مدافع حقوق آنها در مراجع تصمیم گیری باشد، آینده بهتری برای خود و آیندگان رقم بزنند.

یک دبیر هم وظیفه و رسالت آموزش و پرورش در زمینه روشنگری انتخاباتی برای رای اولی را مهم توصیف کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش باید با برپایی نشست های روشنگری و تبیین برای جوانان و رای اولی ها، به این رسالت خود عمل کند و رسانه ها و علما نیز فعال تر شوند.

رای اولی ها در هر دوره از انتخابات شور و شوق بالایی را به جهت نخستین مشارکت سیاسی خود و حضور در تعیین سرنوشت به انتخابات می بخشند و مشارکتی بالادر این زمینه دارند ولی حضور آنان علاوه بر مشارکت تاثیرات بسیاری دارد که فراتر از ایفای این تکلیف مهم سیاسی است.

تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان درشهرستان بافق 37هزارنفر است که از این تعداد، 670 نفر از رای دهندگان رای اولی هستند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها