در راستای پیشرفت علمی صورت گرفت؛

مدرسه شهید خسروی پیشگام در قصه گویی

دکتر اکبرپور در لامرد مطرح کرد: ادبیات قبل از هر چیز، قرار است که تخیل بچه‌ها را گسترده کند و این ادبیات است که می تواند بستر امنی برای تجربه باشد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه

به گزارش خبرنگار علم و فناوری گزارش خبر، "کارگاه آموزشی گسترش سطح سواد خواندن و نوشتن" که با حضور دکتر احمد اکبرپور از نویسندگان و مفاخر استان فارس و شهرستان لامرد و همچنین معلمان و کادر آموزشی مدرسه شهید خسروی لامرد و با حضور جواد رستگار معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان لامرد برگزار شد اظهار کرد: برای اولین بار است که با این وسعت و زیبایی کار در مدرسه حضور پیدا کرده ام و برایم خیلی جالب بود و امید است این مهم گسترش یابد.

وی گفت: این نسل از دانش آموزان، در زمینه خواندن درس و مشق نسبت به نسل گذشته عقب گرد داشته ایم که کرونا هم آن را دوچندان کرد و باید برای این خلاء تلاش کرد.

وی افزود: استفاده از موبایل و تلویزیون در بین دانش آموزان زیاد شده است و باید بستری را فراهم کرد تا دانش آموزان به خواندن کتاب های غیردرسی و نویسندگی روی آورند و این کار شما معلمان است که با سلیقه و حوصله خاصی می توانید این مهم را انجام دهید.

این استاد دانشگاه افزود: معلمان به کتاب های آموزش و پرورش تنها بسنده نکنند و کتاب های نویسندگان را در بین کلاس، ولو ده دقیقه برای دانش آموزان بخوانند و با شگردهای زیبا آنان را به خواندن کتاب تشویق کنند.

اکبرپور تصریح کرد: اگر دانش آموزان را دوست دارید که در آینده یک فرد مفید و خلاق برای جامعه باشند ادبیات به تخیل راه گشاست که می تواند ذهن را قوی کند و باید روی این مسئله مهم کار کرد.

وی بیان کرد: تمام پیشرفت های جهان حاصل تخیل است و مردمان نخستین در غار زندگی می کردند و در هر حوزه ای هر کس اولین جرقه به ذهنش خطور کند و آن را عملیاتی کند و اولین کار را همانند مبتکر (برق، هواپیما، موبایل، ماشین و...)انجام دهد او انسان خلاق است.

او افزود: باید سطح سواد خواندن و نوشتن را گشترش داداد و ادبیات قبل از هر چیز، قرار است که تخیل بچه‌ها را گسترده کند و این ادبیات است که می تواند بستر امنی برای تجربه باشد.

وی ادامه داد: کسانی که می توانند دنیا را تکان دهند یک درصد دنیا هستند و همین یک درصد، دنیا را متحول می کنند و ۹۹ درصد دیگر مردم نیز عمله آنها می باشند و این یک واقعیت است.

وی تصریح کرد: کار شما معلمان ارزشمند است و روی آوردن دانش آموزان عزیز به خواندن و نوشتن و پیشرفت در نویسندگی اگر از بین این همه دانش آموز یک نفر هم نویسنده شود و تبهر پیدا کند خوب است.

وی با بیان اینکه تمامی فرضیات علم شیمی بر اساس تخلیات است اظهار کرد: ادبیات، رشته ای است که اگر پزشک نمونه، مهندس نمونه و یا معلم نمونه پرورش یابد احتیاج مبرم به تخیل دارد و از یک روش نو و جدید باید استفاده کند.

پیش از سخنان اکبر پور، سرکار خانم شکیب مدیر مدرسه شهید خسروی حسین آباد لامرد از استاد اکبر نویسنده کتاب، و سحر حدیقه همسر وی که مترجم و نویسنده کتاب نیز می باشند تشکر و قدردانی نمود و گفت: باید قدردان این مفاخر علمی باشیم و از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده و بهره را برد.

وی افزود: کادر آموزشی این مدرسه در زمینه تشویق دانش آموزان به نویسندگی و خواندن کتاب های مفید در کنار دروس مدرسه ای شان تمام اهتمام خود را به کار خواهد بست و این بستر را برای این امر مهم مهیا می کند.

به گزارش صابری زاده خبرنگار لامرد، دکتر اکبرپور پیش از برگزاری این کارگاه آموزشی، کلاس قصه گویی با زبان کودکانه با تمامی دانش آموزان این مدرسه اجرا کرد که دانش آموزان از این کلاس ها لذت بردند.

گفتنی است: عمده شهرت دکتر اکبرپور، بابت نگارش داستان‌های کودک و نوجوان است که برای وی جوایز متعددی از جمله کتاب سال ایران و شورای کتاب کودک را به ارمغان آورده‌ و هم اینک عضو شورای کتاب کودک و نیز انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها