آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی در کمک به پیشرفت کشور

دکتر سروری مجد رییس قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در کمک به پیشرفت کشور از با توجه به دانش علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از هیچ کوششی فروگذار نیست و انعقاد این تفاهم نامه زمینه ساز همکاری با کل دانشگاه آزاد اسلامی کشور می باشد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی در کمک به پیشرفت کشور

به گزارش خبرنگاران گروه علم و فناوری گزارش خبر، دکتر علی سروری مجد قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار کرد: در اسفند ماه ۹۸ با اعلام کرونا آموزش غیرحضوری را شروع کردیم اما دانشگاه های دولتی پس از فروردین آموزش غیرحضوری خود را شروع کردند.

وی افزود: در ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ آموزش های حضوری در دانشگاه شروع شد و در ایام کرونا کلاس ها تعطیل نشد و فعال بود حتی نشست های تخصصی نیز تعطیل نشد و دانشگاه آزاد یک دانشگاه پویا در خدمت مردم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در ایام کرونا در بحث واکسن و توزیع و تولید مواد ضدعفونی به مردم خدمت کرد و به صورت مویرگی در سطح کشور فعالیت داشت اظهار کرد: دانشگاه آزاد کشور به دنبال توسعه اقتصادی منطقه و حل مسایل کشور است، و دانشگاه در مساله آموزش، پرورش و فناوری در خدمت کشور است و با هر سنی نیازمند مدرک و مهارت باشند آماده همکاری هستیم.

وی بیان کرد: دوره های مهارتی کوتاه مدت و دراز مدت در هر رشته ای که نیازمند باشد را فعال و دانشگاه نیز گواهی صادر خواهد کرد، که در حال حاضر سه استان فارس، بوشهر، و مشهد پای کار هستند.

او گفت: ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور در حال فعالیت است که با یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و ۶۰ هزار هییت علمی تمام وقت و کارکنان موجود در خدمت نظام عالی، آموزش، پژوهش و فناوری کشور است.

دکتر سروری مجد قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان این موضوع که در تمامی عرصه های پزشکی، صنایع، کشاورزی، بازرگانی و... فعال هستیم افزود: سیاست دانشگاه آزاد در برهه کنونی این است تا مسایل کشور را مرتفع و حل نماید.

سروری مجد بر پویش اشتغال و تاکید رییس جمهور بر این امر مهم اشاره داشت و گفت: شعار هر دانشجو یک مهارت توسط رییس جمهور جهت اجرا به تمام وزارت خانه ها ابلاغ شد تا خانواده ها احساس این را داشته باشند که در کنار تحصیل، مهارت آموزی را هم دارند.

او گفت: در بعضی از استان ها بیشتر مدیرانش از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است و این نقطه شروع است و مهارت توسعه پیدا می کند.

وی، با بیان این مطلب که در بعضی از استان ها ۶۵ درصد از مدیران و مقامات فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستید افزود: در ایام کرونا ۴۰درصد پرستاری کشور را ما تامین کردیم و این از برکات نظام اسلامی است که با مبلغ ناچیز این دانشگاه تاسیس شد و همین دانشگاه در بزنگاه های سیاسی و... به کمک نظام آمد.

این مقام مسوول اظهار کرد: یک فرصتی است که دانشجویان و اساتید در عرصه های مختلف در سراسر کشور با توجه به چابکی که وجود دارد به سراغ صنعت آیند و دانشگاه مجموعه ای پیشرو برای حل مسایل کشور است.

دکتر علی سروری مجد قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در پایان گفت: فرصتی مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی است تا در عرصه های اقتصادی در کنار صنعت باشد و در کنار آموزش به مهارت آموزی بپردازد که در این تفاهنامه تربیت نیروی انسانی، دوره های اقتصادی و فناوری قید شده است.

وی گفت: ما به آموزش صرف دانشجویان اکتفا نکرده ایم و در راستای کارآفرینی و کاهش دغدغه های خانواده های دانشجویان در قالب طرح پویش توجه خاصی به مهارت آموزی آنان نیز داشته ایم تا دانشجویان را با فراگیری مهارت ها و تخصص های لازم برای بازار کار آماده شوند و ایجاد مدارس عالی مهارتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستا تعریف می شود.

دکتر سروری مجد تفاهمنامه حاضر را برای ایجاد همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی لامرد با همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد و گفت: حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه در همین راستا می باشد.

وی افزود: اینگونه تفاهم‌نامه‌ها یک بهره‌وری دوجانبه، هم برای دانشگاه و هم برای صنعت به دنبال خواهد داشت که این شیوه در واقع گام برداشتن در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.

وی تاکید نمود: در هر کجای ایران چنانچه تفاهم نامه ای از طرف دانشگاه منعقد شود، تمام 400 واحد و مرکز دانشگاه دآزاد اسلامی در پشت آن تفاهم نامه جهت ارائه خدمات تخصصی و نیروی انسانی و امکانات لازم قرار دارد و این موضوع دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاهی توانمند در حل مسائل و مشکلات مختلف صنایع و سازمانها تبدیل کرده است.

در این آیین، حجت الاسلام دکتر شریفانی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این آیین اظهار کرد: با توکل به خداوند سبحان و اتکا به ایمان می توان کارها را به جلو برد.

وی افزود: شما اساتید دانشگاه و مدیران صنایع می توانید با اتحاد وهمدلی قدم های موثمر ثمری را برای پیشرفت نظام که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را بردارید که ایجاد اشتغال برای قشر جوان یکی از این اهداف است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها