باحضور نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز انجام شد:

رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش فارس

باحضور نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل: دوشنبه های مسجد محوری و شیوه نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و ادارات و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس رونمایی شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش فارس

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز در آیین رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل: دوشنبه های مسجد محوری و شیوه نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و ادارات و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس در مسجد امام حسین (ع) محله مهدی آباد واقع در حاشیه جنوبی شهر شیراز گفت: برنامه دوشنبه های مسجد محوری آموزش و پرورش یکی از برنامه های ارزشمند و اساسی است لذا ضروری است روحانیون محله و مساجد با این طرح همراهی کنند.

آیت الله لطف الله دژکام که در جمع پرشور فرهنگیان، دانش آموزان و مردم این محله کمتر برخوردار جنوب شیراز سخن می گفت افزود: با توجه به مطالباتی که در این جلسه از سوی مردم محله مطرح شد، پیگیر مشکلات اجتماعی و عمرانی این منطقه محروم خواهم بود.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: خانواده ها، باید با برنامه های مسجد محوری همراهی کنند و در تربیت فرزندان در کنار آموزش و پرورش باشند.

امام جمعه شیراز اذعان کرد: اگر دانش آموزان در برنامه های مسجد مشارکت نکنند بخشی از مهارت ها و رشد اجتماعی آنان محقق نمی شود لذا حضور دانش آموز در مسجد موجب رشد او می شود.

آیت الله دژکام بر توسعه عدالت آموزشی تاکید و عنوان کرد: اجرای عدالت در جامعه امری مهم و خطیر است چنان که رهبر معظم انقلاب، گفتمان آینده جوامع را عدالت می داند.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز گفت: برای رسیدن به هر آرمانی، نیازمند برنامه ریزی و تلاش هستیم بنابراین برای تحقق ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باید عدالت را در جامعه گسترش دهیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: شیوه نامه عفاف و حجاب که از آن رونمایی شدکار ارزشمندی است که آموزش و پرورش تدوین کرده لذا همه باید در تحقق پوشش مناسب در جامعه تلاش کنند و مدیران معلمان مدارس هم برای اجرای مطلوب و اثرگذار آن با سلیقه و خلاقیت عمل کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز موضوع توجه به پوشش دانش آموزان چه دختر و چه پسر مساله ای هست که در تمام کشورها به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و لذا باید این مساله در آموزش و پرورش کشور خودمان نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: از چهارده ماه قبل، برنامه ای با الگو برداری از طرح شهید بهنام محمدی به نام دوشنبه های مسجد محوری در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

محمدخلیل عسکری افزود: پیوند بین منزل، مدرسه و مسجد از مهمترین اهداف دوشنبه های مسجد محوری اداره کل آموزش و پرورش فارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب بر ترغیب دانش آموزان به حضور در مکان های برکت آفرین، از برنامه مسجد محوری امشب رسماً رونمایی و این برنامه، جز برنامه های رسمی آموزش و پرورش فارس قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا قوانینی در خصوص حضور افراد در مکان های عمومی وضع و اجرا می شود خاطرنشان کرد: بر اساس چارچوب های قانونی آیین نامه عفاف و حجاب که شامل فعالیت معلمان و دانش آموزان در مدارس، دانشگاه‌ فرهنگیان و سایر مراکز آموزشی متعلق به آموزش و پرورش فارس در نه فصل تدوین و اجرایی می شود.

عسکری ادامه داد: در خصوص حل مشکلات محله کمتر برخوردار مهدی آباد در حوزه آموزش وپرورش، تخصیص زمین چمن مدرسه ای، راه اندازی و تجهیز کلاس درس تربیت بدنی در یکی ازمدارس دخترانه و واریز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان سرانه به حساب ۶ مدرسه این محله کم برخوردار از مصوبات برنامه دوشنبه مسجد محوری در این محله است.

گفتنی است: در برنامه دوشنبه های مسجد محوری که از ابتکارات اداره کل آموزش و پرورش فارس در دولت مردمی سیزدهم و به صورت هم زمان در همه مناطق و شهرستان های سراسر استان با حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش، فرهنگیان و با محوریت دانش آموزان در کنار خانواده هایشان برگزار می شود مشکلات مردم در حوزه تعلیم و تربیت در محلات مختلف شنیده شده و در راستای حل آنها تلاش می شود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها