مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با مسئولان شهرستان کوار:

انجام مطالعات فنی برای جابجایی دو روستای شهرستان کوار

عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه مطالعات فنی برای جابجایی دو روستای شهرستان کوار در حال انجام است گفت: با انجام این مطالعات چگونگی جابجایی دو روستای دهداری و جلال آباد که در حوضه آبگیر سد شهید سلیمانی قرار دارند بررسی می‌شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر انجام مطالعات فنی برای جابجایی دو روستای شهرستان کوار

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، زمانی در این نشست که با حضور رحیمی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، خانی فرماندار شهرستان کوار و مسئولان محلی این شهرستان ترتیب یافت موضوع پيگيری و اسكان اهالی روستاهای حاشيه سد شهيد سليمانی را بررسی کرد و گفت: بنیاد مسکن در این زمینه مسئولیت خود را به بهترین نحو انجام خواهد داد ، لازم است همه سازمان‌های مسئول در این عرصه به میدان آیند تا جابجایی و اسکان روستاییان به بهترین نحو انجام گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تامین منابع مالی برای جابجایی دو روستای دهداری و جلال آباد را در اولویت دانست و گفت: امید است با مشارکت و همراهی نمایندگان فارس در مجلس منابع مالی و اعتباری برای این اقدام تامین گردد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه به برخی از اقدامات موثر در توسعه و محرومیت‌زدایی در شهرستان کوار و در استان فارس را برشمرد و گفت: بنیاد ، مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر را برعهده دارد، بنیاد مسکن در حدود 115 شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد و شهرستان کوار نیز از این خدمات برخوردار بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس، افزود: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

زمانی همچنین با بیان اینکه 376 هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون 250 هزار واحد که معادل 66 درصد واحدهای مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 900 واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود 500 میلیارد تومان وام به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح تامین مسکن نیز نسبت به پیگیری امور اقدام می‌نماید ، پیگیری تامین و مدیریت تسهیلات بانکی ، پیگیری تامین زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن ، طراحی سامانه آباد بمنظور فرآیند ثبت نام و تسهیل پیگیری‌های متقاضیان ، مدیریت طراحی و ساخت از جمله این اقدامات است. در شهرستان کوار نیز 6 هزار و 789 متقاضی ثبت نام اولیه را انجام دادند و برای 1370 متقاضی تشکیل پرونده انجام گرفت و 744 متقاضی تایید نهایی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تهیه و اجرای طرح هادی را هم از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در این شهرستان برشمرد و گفت: هدف از اجرای طرح هادی روستائی، ایجاد زمینه‌ی توسعه و عمران روستاها، توزیع عادلانه امکانات، هدایت بافت کالبدی روستاها و ایجاد شرایط لازم جهت بهبود ساخت و ساز مسکن در روستا و نهایتاً زمینه‌سازی بهزیستی روستائیان عزیز می‌باشد ، بنیاد مسکن شهرستان کوار براساس وظایف مندرج در ماده 7 اساسنامه قانونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان سال 1400نسبت به تهیه طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت شهرستان اقدام کرده است. همچنین نقشه برداری 16 روستا جهت بازنگری طرح هادی روستایی با اعتبار مبلغ 1550 میلیون ریال در دستور کار این بنیاد قرار گرفت.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن گفت: باید منابع مالی کافی برای بحث اراضی و جابجایی دو روستای موجود در منطقه به منظور برای تکمیل سد شهید سلیمانی تأمین شود؛ همچنین باید تصمیم گیری مدیریتی خاصی انجام گیرد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به موضوع فنی سد شهید سلیمانی ورود کنیم تا عملیات اجرایی آن تسریع شود. نیاز است پیمان دوم که مربوط به عملیات تکمیل سد است هر چه زودتر اجرایی شود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها