با تلاش کادر پزشکی جان مادری در نیکشهر نجات یافت

تلاش‌های صورت گرفته و بیخوابی یک شبانه روز کادر پزشکی سبب شد تا جان مادر جوان نیکشهری از مرگ حتمی نجات پیدا کند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی همیشه مشکلات حوزه بهداشت و درمان و کمبودها را مطرح می کنند، هرچند که وجود برخی مشکلات را کسی منکر نیست اما بد نیست در کنار انعکاس مشکلات به کارهای خوب برخی پزشکان وظیفه شناس نیز پرداخته تا سبب دلگرمی آنان برای خدمت بهتر در مناطق محروم شود.

در این خصوص مدیر داخلی بیمارستان محمد رسول الله (ص) نیکشهر گفت: مادر جوان که برای زایمان اول با کاهش سطح هوشیاری و تشنج به بیمارستان مراجعه کرده بود با اقدامات به موقع متخصص زنان و زایمان دکتر فرزانه زاهد و همکاری دکتر فاطمه بهنود، متخصص بیهوشی دکتر حسین آذرمینا و متخصص داخلی دکتر شهریار موثق و سایر تیم کادر درمان بیمارستان اقدام لازم برای حفظ حیات جان مادر و نوزاد انجام و این زن جوان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

فریبرز هاشمزهی افزود: با هماهنگی لازم برای ادامه درمان و اعزام بیمار با اورژانس هوایی به بیمارستان ایران ایرانشهر اقدام و مادر پرخطر توسط اورژانس هوایی به بیمارستان ایران انتقال یافت و سبب شد با اقدام به موقع نجات جان بیمار را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر در خدمت مردم است و هم اینک بیش از 300 هزار نفر از شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، لاشار و فنوج را خدمات رسانی می کند که نیاز است هر چه سریعتر در لاشار و قصرقند بیمارستان جدید احداث شود.

وی افزود: حدود 200 کیلومتر از مسیر جاده ترانزیتی در محدوده شهرستان نیکشهر و حوزه خدمات رسانی این بیمارستان است که تمام سوانح رانندگی و بیماران را خدمات می دهد که نیاز است تجهیزات بیشتری اختصاص پیدا کند تا خدمات مطلوبتر شود.

جراح و متخصصن زنان و زایمان بیمارستان محمدرسول الله (ص) نیکشهر نیز داشت: راضیه رئیسی ۲۷ ساله در حاملگی اول با کاهش سطح هوشیاری و تشنج به بیمارستان مراجعه کرده بود و این بیمار پس از انجام اقدامات لازم توسط کادر پزشکی سریعا توسط اینجانب سزارین و به ICU منتقل و حال عمومی اش رو به بهبودی و سپس با استفاده از بالگرد برای ادامه درمان به ایرانشهر منتقل شد.

دکتر فرزانه زاهد از تلاش‌های دکتر شکرالله معشوری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مبنی بر درک حساسیت و اقدام به موقع وی در پذیرش بیماران پرخطر قدردانی کرد و افزود: این کمکها سبب نجات مرگ مادر باردار از مرگ حتمی شد.

وی همچنین از زحمات دکتر فاطمه بهنود، متخصص بیهوشی دکتر حسین آذرمینا و متخصص داخلی دکتر شهریار موثق و سایر تیم کادر درمان بیمارستان برای حفظ حیات جان مادر و نوزاد قدردانی کرد.

جراح و متخصصن زنان و زایمان بیمارستان محمدرسول الله (ص) نیکشهر با اشاره به اینکه علاوه بر نیکشهر در بیمارستانهای چابهار و ایرانشهر نیز فعالیت کرده، خاطرنشان کرد: می توانستم در بیمارستان‌های تهران و کرج و یا سایر مناطق برخوردار کشور کار کنم ولی با اختیار خود خدمت به مردم مناطق محروم جنوب سیستان و بلوچستان را انتخاب کردم چون علاوه بر انجام وظیفه اجر و پاداش زیادی نزد خداوند دارد و لبخند و رضایت هر خانواده ای بسیار خوشایند است.

دکتر زاهد گفت: اینکه بعد از گذشت بیش از یک ماه با خانواده مادری با نام مرضیه پیشادست که در بیمارستان امام علی (ع) چابهار توانستیم با کار و تلاش آن را از مرگ نجات دهیم همچنان در ارتباط و بارها با لهجه شیرین بلوچی تشکر می‌کند و راهنمایی لازم را می خواهد برایم جالب توجه و خیلی ارزشمند است.

وی ادامه داد: کار پزشکی خیلی حساسیت های لازم را دارد چون با جان یک انسان سر کار دارد و اینجانب نیز تا بهبودی کامل مادران باردار حتی در منزل و گذشت چندین هفته پیگیر بهبودی آنان هستم و این را یک افتخار می دانم که بتوانم خدمتی در این مناطق محروم انجام دهم که موجب رضایت مردم باشد.

بهر حال باید در این گزارش کوتاه عنوان کنم که تلاش‌ها و زحمات برخی پزشکان از جمله دکتر فرزانه زاهد جراح و متخصصن زنان و زایمان که از نقاط برخوردار، خوش آب و هوای و دارای امکانات رفاهی بالای کشور به این مناطق محروم آمده و خدمت می کنند ستودنی است و می طلبد رسانه ها و شبکه های اجتماعی تلاش این پزشکان را هم ببینند و نباید همیشه از مشکلات حوزه بهداشت و درمان و کمبودها سخن بگویند چرا که کمترین دلگرمی سبب ماندگاری پزشکان و ارائه خدمات مطلوبتر خواهد شد و سودش را مردم محروم جای جای سیستان و بلوچستان می برند. چرا ما در حوزه پزشکی نمی توانیم رقابت کنیم و نیروی پزشکی خیلی کمی داریم که نیاز این منطقه با جمعیت میلیونی را تامین نمی کند پس همه قشرها سعی در ماندگاری پزشکان و رضایت آنها باشند تا شاهد حضور بیشتر جامعه پزشکی و متخصصان باشیم.

مسائل و مشکلات و کمبودهای فراوان حوزه پزشکی و درمانی را کسی منکر نیست اما بد نیست در کنار انعکاس مشکلات به کارهای خوب برخی پزشکان وظیفه شناس نیز اشاره تا سبب دلگرمی آنان برای خدمت بهتر در مناطق محروم شود، چرا که ما از کمبود شدید پزشک شدیدا رنج می‌بریم و نیاز به خدمات آنان بیش از پیش احساس می‌شود.

ویزیت رایگان در مناطق سیلزده و محروم چابهار و کنارک

در ایام سیل وبارندگیها نیز دکتر فرزانه زاهد پزشک جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان نیکشهر و چابهار با همکاری موسسه خیریه وشین دیار به مدیریت عبدالرحمن بلوچزهی با حضور در روستای ناصر آباد از توابع کنارک و روستای عورکی از توابع چابهار اقدام به ویزیت رایگان بیش از 100 بیمار متاثر از بارندگی‌ها و سیل نمود که جا دارد از تلاش‌های این انسانهای نیک و خیراندیش قدردانی شود.

نگارش چند خط در عملکرد برخی پزشکان گرچه ناچیز و خدمات شبانه‌روزی آنها جبران نمی‌شود امام برای پزشکانی که از پایتخت کشور و استانهای برخوردار برای خدمت به سیستان و بلوچستان که از امکانات و کمبود پزشک و رنج می برند، قوت قلبی برای خدمت بهتر است.

پیش از این نیز رئیس بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: برخی اقدامات پزشکان در بدست آوردن سلامت بیمار ستودنی است و شاهد بودیم 2 پزشک پرتلاش و وظیفه شناس دکتر فرزانه زاهد و زری سلطانی بعد از چندین ساعت جان مادر باردار را نجات دادند و اینجانب نیز تا آخر و لحظه به لحظه به خاطر حساسیت کار همکاری و کمک کردم تا سلامتی بیمار زودتر حاصل شود.

دکتر داوود ورشوساز گفت: نجات جان مادر باردار برای وزارت بهداشت و افزایش شاخص های سلامت خیلی مهم است و در این باره از هیچ کوششی مدیریت این بیمارستان و کادر پزشکی دریغ نمی کنند و نهایت تلاش‌ها را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کمبود پزشک، امکانات بهداشتی و درمانی و به ویژه کمبود تخت‌های بیمارستانی در چابهار کاملا مشهود و 213 تخت فعلی بیمارستان امام علی (ع) برای حجم گسترده بیماران کافی نیست و نیروهای فعلی موجود در این شهرستان به اندازه چند برابر ظرفیت تلاش و کار می‌کنند.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) چابهار افزود: سال گذشته بیش از 9 هزار زایمان در بیمارستان چابهار انجام شده و باید عنوان کنم امسال نیز براساس آمار ثبت شده ماهانه بیش از 800 تا 900 زایمان انجام می‌شود که جا دارد از کادر پزشکی و درمانی تشکر کنم.

وی بر ساخت هر چه سریعتر بیمارستان جدید 540 تختخوابی چابهار برای خدمات رسانی بهتر و افزایش شاخص‌های سلامت تاکید و خاطرنشان کرد: اکثر بیماران شهرستان‌های زرآباد، کنارک، راسک، نیکشهر و قصرقند با جمعیت بیش از 400 تا 500 هزار نفر برای انجام امورات درمانی به چابهار مراجعه و حجم بیمار زیاد و کمبودها فراوان است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها